At samle på Kãhler og Lyngby porcelæn - og violinplanten trænger til en klipning





Sikke et regnvejr at vågne op til her til morgen :-)

Sidder her i køkkenalrummet og nyder en kop kaffe,
mens jeg skriver dette blogindlæg.
Når jeg kigger ud af vinduet,
ser jeg at regnen vælter ned.

Nogle gange synes jeg faktisk, at det er rigtig hyggeligt med regnvejr.
Jeg skyndte mig også at sætte mit violintræ ud på terrassen,
så den kan nyde godt af regndråberne.

Violintræet er VIRKELIG blevet stort,
og i denne weekend har jeg besluttet mig for,
at klippe den ned,
for den er nået helt op til loftet.

Denne gang må jeg hellere klippe det ned til omkring 120 cm,
så den fra denne højde breder sig ud i flere grene.
Det tænkte jeg ikke på sidst, så derfor når den allerede igen op til loftet.
Når jeg klipper den ned, sætter jeg stiklingen i en stor glasvase,
og her står den så i et par måneder,
indtil den har dannet lange rødder,
hvorefter jeg planter den i en stor potte med almindelig blomsterjord og legakugler.







Kan I se denne fine vase fra Kãhler?

Den fik jeg af mine kolleger, da jeg stoppede på arbejdet.
Jeg er så glad for den og nu står den her på sofabordet i stuen
sammen med mine fyrfadsstager, som ligeledes er fra Kãhler.

Blomsterne er plukket i haven.

Jeg samler på både Kähler og Lyngby porcelæn,
og i min foretrukne farve; hvid :-)

Nu har jeg service i Lyngby porcelæn til 8 personer,
men fortsætter indtil jeg har til 12 personer.

Lyngby vaserne er også et stort hit hos mig.
Indtil nu har jeg to, og bruger begge flittigt. 

I fødselsdagsgave fik jeg også hvide julekugler fra børnene,
og GLÆDER mig til at se juletræet pyntet med disse FINE, FINE julekugler.




Her i weekenden er Henrik og jeg helt alene.
Sofie er nemlig med én af bedsteveninderne i sommerhus,
og kommer først hjem på mandag.

Helt mærkeligt at være barnløs,
og vores to gravhunde-vapser kan heller ikke forstå,
hvor Sofie-pigen er :-)
De kigger hele tiden efter hende,
og går begge et smut ind på hendes værelse i tide og utide,
for at se om hun NU er derinde :-)

Her til formiddag skal vi lige et smut til Roskilde,
men jeg tror af gravspirene, Freja og Snuppi, bliver hjemme.
De er nemlig ikke specielt glad for regnvejr,
og da slet ikke den ældste gravhund, Freja.
Hun skal som regel LØFTES over græsset,
når de bliver luftet, for at komme ud på stien,
da hun HADER at blive våd på fusser og mavse :-)

Lige nu ligger de i sofaen og snorksover, 
de små pus :-)


Kommentarer

Populære opslag