Juletræ lavet af min mor






Sikke en weekend, vi havde :-)
Den gik vældig, vældig hurtigt, specielt fordi vi om søndagen fejrede fødselsdag for børnenes farmor.



Nu ved jeg jo godt, at julen er overstået for denne gang,
men alligevel synes jeg lige,
at jeg vil vise jer et juletræ, jeg fik af min mor forrige weekend,
og som hun selv har lavet!!!





Min moster (min mor's lillesøster) afholdt for en del år siden efterhånden keramikkurser,
hvor man bl.a. kunne lave det her fine juletræ,
og sådan et lavede min mor et par stykker af.


Hun lavede bl.a. også de her engle,
som hvert år hænger på mit juletræ.

Det ene juletræ fik min mor malet helt færdigt,
men det her stod i hendes skur og manglede endnu at blive malet,
og få sat en fatning med pære i,
og det gav hun så mig forrige weekend.
Jeg blev SÅÅÅÅ glad :-)







I alle de små huller, du kan se her på juletræet, skal der sættes små pærer i,
og øverst skal stjernen sidde.




Her kan I se de små pærer i plastik samt diverse små fine ting,
der også er lavet i keramik,
og som skal limes på juletræet, efter det er malet.


  

Det hele ligger i denne lille pose.
Kun skal jeg ud og købe en fatning med en pære,
der kan lyse det hele op indenfra.





Sidste weekend malede jeg juletræet (både uden på og inden i), 
og da jeg elsker hvidt, blev det denne farve, jeg valgte :-)

For at få en fornemmelse af, hvordan det færdige resultat bliver,
satte jeg nogle pærer i og stjernen øverst,
og det blev såååå fint.





Kan I forestille jer, hvordan det bliver med lys i?




Jeg ved ikke lige, hvor jeg skal få fat i en fatning,
der passer til hullet i bunden,
men det har jeg så de næste 11 måneder til at finde ud af :-)

Fint blev det i hvert fald, og jeg glæder mig til at bruge det næste jul.
Især fordi det er min mor, der har lavet det :-)


Kommentarer

Populære opslag