Jamen, det KAN man da ikke





Der være andre end os, der efter at have spist den dejlige julemiddag,
danset om juletræet og pakket gaver ud,
IKKE kunne spise den dejlige risalamande??

Eller hvad???




I hvert fald var det sådan vi havde det juleaften.
Alle sammen :-)

Derfor besluttede vi os til at gemme risalamanden til næste dag,
og sørme om vi så ikke spiste det SOM MORGENMAD!!!!!

DET har vi nu alligevel aldrig gjort før,
men uhhh, hvor SMAGTE det altså goooooodt!!!!!

Jeg tror at det er den bedste risalamande, jeg nogensiden har spist.
Lavet - som sædvanligt - af min svigermor,
som ovenikøbet også sørgede for mandler og mandelgaverne.
3 stk. ialt - både af hele mandler og mandelgaver :-)




Her står den store skål med svigermors risalamande,
og I KAN tro, at den var GOD.






Brugte selvfølgelig de fine dybe tallerkener fra Lyngby,
som bare så såååååååååååååååå fine, og i en PERFEKT størrelse,
da man ikke føler, at man sidder og spiser af en skål :-)

Jeg VED ikke hvorfor, men det ER da mærkeligt at tallerkener bliver større og større,
så det føles som om man sidder med en tallerkenstørrelse,
der kunne passe til 2-3 mennesker, og ikke bare én person.


Der ER ikke noget at sige til, at snart sagt alle danskere har et vægtproblem,
når vi vænner os til at spise så store portioner mad fra kæmpe tallerkener :-) :-) :-)
For når maden ligger anrettet på så store tallerkener ser det jo ikke ud af så meget,
men når det så alt sammen skal indenbords, ja, så er det en kæmpe mængde af mad,
som vi sætter til livs.
Og måske endda uden at tænke over det? :-)




De røde pakker for enden af bordet er mandelgaverne :-)




Stearinlysene tændt, og så var det ellers i gang med at hygge :-)




"Jamen, det KAN man da ikke", er der helt sikkert nogen, der vil mene,
når de hører, at vi spiste risalamande dagen efter, 
og så oven i købet om morgenen.


Jo, sørme så om man kan, for det bestemmer man da heldigvis selv!!! :-)


Kommentarer

  1. Jo, det kan man godt!! For mange år siden - ca. 50/55 år - da min kære bror og jeg var børn, spiste vi godt nok risalamande juleaften, men det bedste vi vidste, var at starte juledag med risalamande om morgenen. Så kunne vi altid spise almindelig morgenmad bagefter, hvis vi var mere sultne. Men jeg må jo nok også indrømme, at mange har kigget lidt mærkeligt på mig, når jeg har fortalt det!!!!
    Fortsat god jul. Hilsen Birgit M.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt at høre at der er andre, der kan finde på at spise risalamande om morgenen :-) Og undskyld jeg først svarer nu. Håber du havde en rigtig dejlig jul og kom godt og festligt ind i det nye år. Kh Jeanette

      Slet

Send en kommentar

Populære opslag