At være fascineret





Ærligt talt, så ved jeg, hvad det er med mig og små lejligheder.

Men jeg elsker at kigge på ejendomsmægler-sider - og helst svenske - og se den ene lille fine lejlighed efter den anden.

Her fandt jeg én af slagsen på Bjurfors.

Lejligheden ligger i Gøteborg og er 59 m2 stor - eller lille - 
afhængig af, hvordan man ser på det :-)





Lejligheden er indrettet med lyse farver og med få - men enkle - møbler.




Gulvet er jeg ikke sååå vild med.
Ville have foretrukket et lysere gulv.

Sildebensparket i eg ville have været super flot, tror jeg.

Men smag og behag er jo forskellig,
og heldigvis for det.






Sofabordet i lys marmor kan jeg rigtig godt lide,
og så synes jeg også at det passer vældig godt ind i det øvrige møblement.




Dejligt med plads til spisebord,
men jeg ville nok vælge et rundt spisebord,
for at bløde lidt op på den rektangulære form.




Dejlig at udsigten fra vinduer er omkranset af træer og buske.




Et rigtigt hyggehjørne.




Eftersom køkken og gang nærmest går ud i et,
er det smart fundet på at forlænge køkkendelen ved hjælp af en bordplade til siddepladser med høje taburetter.




En rigtig god udnyttelse af pladsen,
og samtidig kan jeg forestille mig, at det er ynglingspladsen i lejligheden.




Fint enkelt køkken holdt i hvidt,
og som modvægt sorte fliser over køkkenbordet, og en mørk bordplade i træ.





Dejligt stort skab fra gulv til loft.


På et tidspunkt vil jeg også have sådan et skab fra gulv til loft i vores soveværelse,
for det ER ALTSÅ IKKE VIDERE SMART,
når der er luft mellem skab og loft.
Det samler bare støv og samtidig er det ikke kønt at se på.




Lækker seng og fiiiin lampe og blomsterkrukke i vinduskarmen.




Hyggeligt soveværelse i en pæn størrelse.




Enkelt badeværelse, som har plads til vaskemaskinen,
og som hurtigt kan skifte udtryk i form af blomster/planter og håndklæder.

Og så duftpinde, naturligvis.
DET ELSKER JEG.




En lille altan hører der også til lejligheden,
og det synes jeg altså er et must til en lejlighed.
Det, at man kan gå udenfor, uden først at skulle ned ad trapper, er guld værd.

Det var da en lille perle, denne lejlighed, ikke sandt?

Kommentarer

Populære opslag